L´arribada del tren a l´estació d´Auvers-sur-Oise, primera seqüència del “Van Gogh” de Pialat, és una referència encoberta a la primitiva dels Lumiere (esdevinguda cinc anys després de la mort de Van Gogh).
Un altre detall que podem ressaltar és la importància del treball per a Van Gogh (i en conseqüència reflectit per Pialat). Podem veure la importància que tenia en les frases dúna carta a Théo:
“Et pregunte: ¿Coneixes en la vella escola holandesa un sol home pintat amb una aixada, un home sembrant? Han tractat alguna vegada de fer un treballador? ¿Potser ho ha cercat Velázquez en el seu Aiguador o en els seus homenots de poble? No.
En els vells quadres els homes no treballen. Aquests dies vaig darrere d´una dona a la que he vist aquest hivern arrancant carlotes en la neu.” (Lletra 418 de Van Gogh a Theo, 1885)
Aquesta “filosofia” de la pintura la rememora Pialat en molts moments de la pel·lícula però sobretot i especialment en una seqüència on s´escolta algú pel darrere que crida fort : A treballar!:

Pialat, Sinopsi, pintura i dos llibres