Curs sobre “Tractament d’imatges digitals”

Abandonem per uns mesos la vella fragància a trementina del taller per una típica i clàssica aula de docents, aliena a la pintura, tota ocupada i ordenada per una vintena d’ordinadors. Restringit als alumnes de l’Escola de Pintura, però esperem que solament siga el primer pas, la regidoria d’Educació està recolzant aquesta iniciativa. Patrocina aquest interessant i profitós curs informàtic sobre imatges digitals i els actuals recursos per a manipular-les. Un encomiable estímul per a nosaltres, l’Educació Permanent d’Adults, quan estem en marxa amb els treballs preparatoris de l’exposició “IMPRESSIONS DIGITALS“.

 Es tracta d’unes sessions que podem anomenar “informatives” sobre el que pot fer-se quan es parla d’ “art i imatge digital“. Matèria coixa, insegura, sobre la que existeix en general una preparació deficient i que és necessari rectificar, ressaltar i assenyalar, per la seua extraordinària utilitat, importància i actualitat.

Inkscape, Gimp, Procreate, Adobe illustrator, Photoshop, Krita, etc, etc . . . Fins i tot tirarem mà del vell i elemental Paint. Són els nostres pinzells avui mateix, quan pensem en termes del recorregut artístic digital. La pintura, feta a mà, sempre tindrà allò especial i diferent, anem a dir interior, terapèutic, que és insubstituïble. Però les pautes estètiques de l’Art, amb majúscules, són una altra cosa que ve i va de la mà de les transformacions socials i els temps que corren.

Cal afegir que tenim l’ajut impagable de Benedicto Loras, qui ens està alliçonant sobre la interfície del GIMP; i esperem també, per a més endavant, finalitzar aquesta magnífica trobada digital, allà pel mes de maig, amb una Xerrada-col·loqui a càrrec del nostre company Hugo Narrillos. Serà sobre l’actualitat de les criptomonedes i els NFT, sobre les seues conseqüències més visibles i immediates per a l’art digital, l’aparició d’una nova autentificació i propietat de l’art, un nou comerç, noves estètiques que no tenen res a veure (és possible açò?) amb la plàstica de la pintura tradicional.

Aquest és el calendari de les sessions del curs:

  • FEBRER: dilluns 20 i 27; dimecres 22
  • MARÇ: tots els dilluns i dimecres
  • ABRIL: dilluns 3 i 24; dimecres 5 i 26
  • MAIG: dilluns 8 i 15; dimecres 10 i 17


Últimes noticies

Paisatges de LA PEDRERA de Godella

L’Escola de pintura inaugura a Xicranda l’exposició “Paisatges de LA PEDRERA“. Serà el proper dilluns 6 de febrer a les 19’30 h. Sobre la seua gestació podem dir que ha estat com de rebot, per pur accident. Inicialment allò que podia

llegir mes

ESPAI PROPI 2022

Divendres 16 de desembre (20 h.),  a Villa Eugènia, s’estrena l’onzena edició d’Espai Propi. Aquesta escaparata artística anual que va començar el seu periple l’any 2012 és, després d’aquest seguit d’edicions ininterrompudes, un referent artístic per a la localitat i

llegir mes

Les pintures de Vicent Benavent a Tavernes Blanques

El proper divendres 25 de novembre, a Tavernes Blanques, la inquietud pictòrica de Vicent Benavent  aplega i inaugura una nova mostra de pintures. Sota el títol “Universo del color” el nostre company de l’Escola ha reunit al voltant de vint

llegir mes
Traductor »
Traductor »