“A PROPÒSIT de PINAZO”.

Exposició en Villa Eugènia : divendres 11 de novembre al 4 de desembre 2016.
Motiu: centenari mort de Pinazo; Declaració Any Pinazo per les institucions culturals valencianes i ajuntament de Godella
Participants: alumnes de l´escola (comunicar i inscriure´s)
Tècnica i dimensió de les obres: lliure. (podem fer també miniatures, “tableautines”)
Tema: lliure. (també podem “interpretar”/”rememorar” alguna obra o temes de Pinazo)

Argument expositiu:
El significat de ruptura en Pinazo. Les dualitats de la seua pintura. Pinazo és un home artísticament fracturat (acadèmic del XIX obert a la modernitat del XX). Això és el que mirarem en Pinazo i tractarem de constatar-ho mínimament en els nostres treballs. A través de:
1) Aparició del suport integrat en l´obra.
2) Concepte visual de Focus:
a) En els acabats d´algunes obres obres: pintant nítidament o acadèmicament solament el punt visual del quadro que vol destacar. Recordem que Pinazo, en vida, tenia fama de no acabar les obres, que era un pintor “deixat”.
b) Solament a través de “ritmes expressius”: la pròpia evolució de Pinazo fa que done l´esquena a l´academicisme (realisme) perdent-se aquella manera d´enfocar els punts visuals en les obres. Apareix aleshores un Pinazo molt modernista centrat en els propis recursos de la pintura: dibuix, gest, frotats, rascats, etc, etc.
3) Analitzant, interpretant i estudiant alguna obra del pintor. Per exemple: convertir lliurement una fusteta (tableautine de 20 cm) en una pintura de format gran (un metre, per exemple) o a l´inrevés: una obra gran de Pinazo reconvertir-la a un estudi solt i menut d´una fusteta de 20 cm.
4) Farem tres visites museístiques:
a) Casa museu Pinazo de Godella el dissabte 24 de setembre (12 h.). Aquesta visita podem convertir-la en tema expositiu ja que és i està practicamet com la deixà Pinazo en vida. Podem fer fotos per a treballara la manera de Pinazo.
b) Museu de BBAA (Sant Piu). Divendres 7 d´octubre: a les 10 en la porta del museu.
c) IVAM a València el diumenge 9 d´octubre (10 h. Estació metro Godella)
5) Disposarem de fotografies i catàlegs a classe.